Ćwiczenia na boczki: zestaw 5 najlepszych ćwiczeń!

ćwiczenia na boczki mianitura

Ćwiczenia na boczki co musisz wiedzieć?

Boczki to prawdziwe utrapienie wielu kobiet. Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom można sobie poradzić z tym problemem i uzyskać ładne wcięcie w talii. W tym wpisie postanowiłem zebrać, moim zdaniem najlepsze ćwiczenia na boczki, które pomogą wyeliminować ten mankament raz na zawsze!

Do skutecznego spalania tłuszczu na tzw. boczkach potrzebujemy 2 rzeczy. Pierwsza najważniejsza to zdrowa i zbilansowana dieta, najlepiej z ujemnym bilansem kalorycznym a druga to konsekwentny trening. Połączenie tych dwóch elementów to bez wątpienia recepta na sukces. Dzisiaj skoncentrujmy się na treningu. Dobrze wykonywane ćwiczenia na boczki wzmacniają mięśnie brzucha, poprawiają stabilizację, podkręcają nasz metabolizm spoczynkowy, co w połączeniu kształtuje sylwetkę.

W związku z powyższym nie muszę przekonywać Pań, że warto wdrożyć do swojego planu treningowego ćwiczeń na boczki. Niestety nie ma na to cudownych tabletek ani zaklęcia na oporny tłuszcz na brzuchu, cała prace trzeba wykonać samodzielnie.

Poniżej prezentuje 5 moim zdaniem, najlepszych ćwiczeń na boczki. Istotnym elementem jest odpowiednie przyłożenie się do treningu. Zasada pierwsza, nie oszukujemy, bo tak naprawdę oszukujesz samego siebie. Każde powtórzenie wykonujemy dokładnie kontrolując oddech. Podczas ruchu staramy się utrzymywać napięcie mięśniowe oraz od samego początku wprowadzamy tzw. dbałość o każdy szczegół aby wypracować prawidłową technikę.

brzuszki skośne na boczki

5 najelpszych ćwiczeń na boczki według FITsylwetka.pl

  • Przenoszenie piłki – Przenoszenie piłki to fundamentalne ćwiczenie na boczki. Oczywiście piłka nie jest wymogiem koniecznym i bez problemu możemy zastąpić ją innym przedmiotem np. plecakiem z książkami. Ćwiczenie wykonujemy następująco, kładziemy się na macie, delikatnie zgięte nogi unosimy do góry. W rękach trzymamy piłkę lub jej zamiennik i przenosimy „ciężar” raz na lewą a raz na prawą stronę. Docelowo proponuje wykonywać 4 serie po 20 powtórzeń.
  • Unoszenie nóg – Drugie bardzo efektywne ćwiczenie na boczki to unoszenie nóg. Kładziemy się na macie ręce kładziemy swobodnie wzdłuż tułowia, nogi pozostają wyprostowane. Całe ćwiczenie polega na podnoszeniu złączonych nóg prostopadle do podłogi. W górnej fazie ruchu warto wykonać spięcie na około 1-2 sekundy. Docelowo proponuje wykonywać 4 serie po 20 powtórzeń.
  • Brzuszki skośne – Osobiście bardzo cenie sobie to ćwiczenie i w moim przypadku jest bardzo skuteczne. Kładziemy się plecami na macie, nogi delikatnie zgięte, ręce zaplecione za karkiem. Podczas jednoczesnego unoszenia tułowia dotykamy lewym łokciem prawego kolana i odwrotnie. Ćwiczenie jest ciężkie, ale satysfakcja po jego wykonaniu równie ogromna. Docelowo proponuje wykonywać 5 serie po 20 powtórzeń.
  • Nożyce – Ćwiczenie to jest trudne i bolesne jednak skuteczne. Leżymy plecami na macie, nogi trzymamy prosto, ręce układamy naturalnie wzdłuż ciała. Unosimy nogi na około 20 cm nad ziemią i w zależności od wariantu wykonujemy wymach nóg. Proponuje zacząć od najprostszego wariantu czyli nożyc pionowych. W tym ćwiczeniu proponuje wykonać 4 serie po 30 sekund uczciwej pracy.
  • Hula-hop – Najlepsze zostawiłem na koniec. Powyżej macie 4 mordercze ćwiczenia, które są naprawdę męczące za to piąte ćwiczenie wykonasz z uśmiechem na twarzy. Hula-hop to doskonałe ćwiczenie na oporny tłuszcz na boczkach. Proponuje je wykonywać w tempie wedle uznania, około 10 minut na zakończenie każdego treningu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

trening fbw miniatura

Trening FBW – plan treningowy i informacje!

trening na skakance miniatura

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?