trening na skakance miniatura

Jak skakać na skakance, żeby schudnąć?

Co daje skakanie na skakance?

Osoby, które starają się chudną bardzo często migają się od treningu cardio. Wymówek jest wiele, jednak najczęstszą jest brak czasu, aby iść na siłownie. Skakanie na skakance jest znakomita alternatywą dla osób zabieganych i jednocześnie efektywną formą treningu cardio.

Regularny trening na skakance przede wszystkim pozwala na skuteczne spalanie tłuszczu. Jak każda aktywność fizyczna niesie również za sobą szereg innych, pozytywnych konsekwencji. Chyba każdy widział film Rocky, gdzie Sylvester Stallone wylewa litry potu skacząc na skakance. Ćwiczenia na skakance mają bardzo korzystny wpływ na nasza motorykę oraz koordynacje ruchową, dlatego skakanie cieszy się taką popularnością wśród zawodników sportów walki. Dodatkowo regularne ćwiczenia ze skakanką poprawią nasza kondycję oraz ogólną „gibkość” ciała. Średnio można przyjąć, że na jednej sesji treningowej około 30 minut, gdzie można spalić około 350-400 kcal, co uważam za dobry wynik.

Jak skakać na skakance żeby schudnąć?

Sam trening ze skakanką nie sprawi, że schudniesz. Wiem, że to monotonne, ale powtórzę jeszcze raz – za utratę wagi odpowiedzialna jest zbilansowana dieta oraz ujemny bilans kaloryczny. Trening na skakance stanowi jedynie „narzędzie”, które pomaga nam wygenerować ujemny bilans. Podczas skakania na skakance trzeba pamiętać o kilku kluczowych rzeczach, tak, aby nasz trening był bezpieczny i efektywny. Pierwsza rzecz do treningu na skakance, trzeba podejść na poważnie wykonując dobrą rozgrzewkę. Dobrze wykonana rozgrzewa delikatnie podniesie temperaturę naszego ciała oraz przygotuje nasze ścięgna do pracy, jaką musimy wykonać. Drugim elementem o który należy zadbać to odpowiednie miejsce do skakania (równa powierzchnia) oraz sportowe obuwie, w jakim będzie się nam skakało komfortowo. Przechodząc do samego skakania, na samym początku nie ma co szarżować i bić rekordów. Staraj się być skoncentrowany i wypracować powtarzalność każdego skoku utrzymując równe tempo. Moim zdaniem od samego początku powinniśmy przykładać szczególną uwagę do techniki, bo tylko w ten sposób dasz rade pokonywać kolejne granice.

Polecane ćwiczenia na skakance!

Pozornie wydawać się może, że trening na skakance jest prosty – nic bardziej mylnego. Jak w przypadku każdego treningu warto być dobrze skoncentrowanym i wykonać ćwiczenie najlepiej jak tylko możemy. Stań wyprostowany, łokcie delikatnie zgięte trzymane blisko tułowia, dłonie odchylone na boki. Podczas wykonywania ćwiczenia ze skakanką poruszaj nadgarstkami wprowadzając skakankę w ruch. Podczas wykonywania ćwiczenia trzymaj barki nieruchome. Staraj się wykonywać podskoki na samych palcach na niedużą wysokość pozwalającą na bezproblemowy przeskok.

Osobiście stosuje trzy rodzaje technik skakania na skakance.

  1. Pierwszą są to klasyczne, proste przeskoki, gdzie wybicie następuję z dwóch nóg.
  2. Skakanie naprzemienne – lewa prawa nogi (ciało zachowuje się jak podczas biegu).
  3. Luźne skakanie, gdzie dowolnie mieszam techniki typu, podskoki na jednej nodze, ósemki czy też podskoki proste.

Docelowo proponuje wykonywać trening z skakanką przez 30 minut – efekty gwarantowane. Jednak dla osób początkujących proponuje zacząć od 15 minut i stopniowo zwiększać poziom trudności. Osobiście w okresach redukcji trenuje co drugi dzień, ale jeżeli ktoś potrafi to robić z głową nie widzę przeciwwskazań, żeby skakać codziennie.

Jaką skakankę kupić?

Po przeczytaniu tego artykułu pewnie większość zastanawia się, jaką skakankę kupić. Moim zdaniem najważniejszym parametrem skakanki jest jej długość. Najlepiej jest wykonać test, stając obiema stopami na środku skakanki a jej dwa końce powinny sięgać do pachy – wtedy mamy pewność, że jej długość jest dla nas optymalna.

Skakanki możemy również sklasyfikować pod katem materiałów z jakich została wykonana. Najbardziej popularnymi typami są skakanki skórzane oraz winylowe. Osobiście polecam skakanki skórzane ze względu na wytrzymałość skóry oraz jej wagę co pozwala skakać jeszcze szybciej. W ostatnim czasie, stały się również modne skakanki z licznikiem, które można zamówić za kilka złotych z popularnego serwisu aukcyjnego.

Skakanie na skakance – przeciwwskazania!

Trening na skakance przede wszystkim nie jest polecany osobą z DUŻĄ nadwagą. Osoby otyłe mają bardzo często problemy ze stawami. Dokładając do tego regularne, ciężkie treningi ze skakanką można pogłębić uraz, przez co powrót do formy będzie jeszcze dłuższy. Trening na skakance jest również odradzany osobą z niewydolnością mięśnia sercowego oraz osobą, które posiadają poważne choroby układu krążenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

ćwiczenia na boczki mianitura

Ćwiczenia na boczki: zestaw 5 najlepszych ćwiczeń!

Ćwiczenia odchudzające w domu dla początkujących!