in

Jedzenie w pośpiechu – jakie niesie zagrożenia?

Prawidłowe odżywianie oparte na zbilansowanych posiłkach, które dostarczają wszystkich niezbędnych składników odżywczych jest podstawą zdrowego stylu życia. Warto jednak zaznaczyć, że niemniej ważny jest sposób w jaki spożywamy posiłki. Dotyczy to przede wszystkim jedzenia w pośpiechu, które może mieć negatywne konsekwencje dla organizmu.

Skutki jedzenia w pośpiechu

Szybkie tempo życia i nadmiar obowiązków sprzyjają jedzeniu w pośpiechu. Niestety wiele osób w trakcie spożywania posiłków skupia się na niedokończonych sprawach zawodowych i prywatnych. Niejednokrotnie przerwy na posiłek są skracane do minimum, ponieważ bywają traktowane jako marnotrawienie czasu. Oczywiście takie postępowanie nie ma nic wspólnego ze zdrowym stylem życia. Brak dokładnego rozdrabniania pokarmów w ustach i połykanie zbyt dużych kęsów sprzyja pojawianiu się dolegliwości trawiennych. Osoby, które szybko spożywają jedzenie, często skarżą się na zgagę, bóle brzucha, wzdęcia i czkawkę.

Dodatkowo, po każdym, nawet niewielkim posiłku, czują się przejedzone. Kolejnym zagrożeniem jest ryzyko pojawienia się chorób metabolicznych. Dotyczy to szczególnie osób, które spożywają dużą ilość wysokoprzetworzonych produktów o wysokim indeksie glikemicznym. Najczęściej występujące choroby to cukrzyca typu 2 i insulinooporność. Obie są równie groźnie i powinny być leczone. Wybierając catering, możemy dostosować posiłki do indywidualnego zapotrzebowania na kalorie, a także wyeliminować lub ograniczyć np. mięso, nabiał lub orzechy.

Jedzenie w pośpiechu – dodatkowe informacje

U osób, które permanentnie spożywają posiłki w pośpiechu występuje duże ryzyko nadwagi. Z czego to wynika? Przede wszystkim ze zbyt dużej liczby spożywanych kalorii. Uczucie sytości występuje po około 20 minutach od spożycia posiłku. Z tego powodu, osoby które jedzą w pośpiechu, często się przejadają. Rozwiązaniem tej sytuacji jest catering i zmiana nawyków. Decydując się na korzystanie z diety pudełkowej, wiemy dokładnie ile spożywamy kalorii w ciągu całego dnia. To jeden z najważniejszych elementów (wraz z regularną aktywnością fizyczną), pozwalający utrzymać prawidłową masę ciała.

0 0 oceny
Article Rating
Subskrybuj
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
Zobacz wszystkie komentarze

Te bluzy są podstawą sportowej damskiej stylizacji!

Holisten – Hit czy Kit? Poznaj Prawdziwe Opinie!