DIETA ANTYCELLULITOWA

Dieta antycellulitowa – skuteczna walka z cellulitem!

Cellulit co to takiego?

Pojęcie cellulitu jest dobrze znane, zwłaszcza kobietom. Cellulit to inaczej lipodystrofia, czyli struktura skóry, na której dostrzec możemy zmiany w sferze skóry oraz tkanki podskórnej. Cellulit kobiecy, głównie występuje na udach co związane jest min. z metabolizmem, oraz zwężaniem naczyń krwionośnych. Cellulit, powstaje w procesie rozwarstwiania się komórek tłuszczowych co powoduje powstawanie nierówności oraz dziurek. Za główną przyczynę cellulitu, uważa się zaburzenia hormonalne.  Zwiększona ilość estrogenów, wypływa na przepuszczalność naczyń limfatycznych oraz krwionośnych. Fizjologiczny roztwór wnika w naczynia, gromadząc się w obszarach międzykomórkowych. Powstałe w ten sposób nabrzmienia, hamują mikrokrążenie sprzyjając powstawaniu cellulitu min. na udach. Komórki tłuszczowe zbierają niepotrzebne produkty przemiany materii, a także tłuszcz i w głównej mierze to ma wpływ na powstawanie pomarańczowej skórki. Cellulit bardzo często występuje podczas ciąży, karmienia piersią oraz menstruacji, sprzyja mu również antykoncepcja hormonalna.

walka z cellulitem

Dieta antycellulitowa – co musisz wiedzieć?

Kluczem w diecie antycellulitowej jest odpowiednie nawadnianie oraz aktywność fizyczna (pływanie, rower, fitness). Aby dieta antycellulitowa przyniosła nam oczekiwane efekty, powinniśmy wybierać produkty bogate w witaminę c (oczyszcza organizm) oraz błonnik (wspomaga przemianę materii). Układając nasz jadłospis, należy wyeliminować produkty tłuste oraz słodycze. Woda z odrobiną soku z cytryny, świeże soki niezawierające cukru doskonale nawodnią i odżywią nasz organizm. Naszym sprzymierzeńcem w tworzeniu diety antycellulitowej, powinna stać się również  zielona herbata (hamuje wchłanianie tłuszczów), dodatkowo jest źródłem licznych witamin i mikroelementów. Wybierajmy przede wszystkim  produkty pełnoziarniste, są one bogate w błonnik i wspomagają pracę jelit (płatki owsiane, kasza, brązowy ryż i makaron). Skuteczne w redukcji cellulitu są również brokuły, buraki czy jajka.  Zaskoczeniem może być fakt, iż wysoko energetyczne banany w odpowiedniej ilości również mogę pomóc nam w usunięciu cellulitu a to wszystko za sprawą minerałów, cynku czy potasu. A co jeszcze pomoże nam pozbyć się cellulitu? Nieocenione okazują się przyprawy takie jak kurkuma, która redukuje obrzęki oraz usuwa nadmiar toksyn.

Jakie produkty powodują powstawanie cellulitu?

Brak ćwiczeń niewątpliwie sprzyja powstawaniu cellulitu. Jeżeli ograniczamy naszą aktywność fizyczną, obniżamy tym samym naszą masę mięśniową i pomożemy odłożyć  się niechcianej tkance tłuszczowej. Na dłuższą metę wpłynie to również na spadek elastyczności naszej skóry. Czy istnieją diety antycellulitowe i jakie ćwiczenia na cellulit pomogą nam się go pozbyć?  Złe nawyki żywieniowe, niewłaściwa dieta oraz korzystanie z wszechobecnej żywności wysoko przetworzonej ma niewątpliwy wpływ na rozwój cellulitu. Musimy zdawać sobie sprawę, iż korzystanie z tzw. gotowców oraz jedzenie nieregularnych posiłków, nie pomoże nam w zawalczeniu cellulitu. Jeżeli chcemy zredukować cellulit z naszej diety, powinniśmy wyeliminować przede wszystkim alkohol, herbatę oraz mocną kawę.

Najlepsze produkty antycellulitowe

Cellulit podzielić możemy na 3 grupy: twardy, miękki oraz obrzękowy. Cellulit twardy najczęściej występuje u osób młodych i aktywnych (głównie kobiety), zaobserwować go możemy, podczas odpowiedniego przyciskana skóry. Cellulit miękki najczęściej występuje u osób o niskiej aktywności fizycznej. Wpływ na jego powstawanie ma przede wszystkim zmniejszenie napięcia w mięśniach. Pomarańczową skórkę możemy zaobserwować stojąc oraz siedząc. Niewątpliwie jedną z chorób cywilizacyjnych, jest również cellulit wodny. Wpływ na jago powstanie mają zaburzenia limfatyczne oraz problemy z krążeniem. Zapowiedzią cellulitu wodnego są pofalowana skóra oraz obrzęki. Aby pozbyć się takiego cellulitu wystarczy nam odpowiednia pielęgnacja, dieta oraz ruch. Cellulit obrzękowy przeszkadza w codziennym funkcjonowaniu (obrzęk i ból nóg, opuchlizna), wpływa on również na ogólny wygląd skóry min zmieniając jej kolor. W walce z cellulitem pomocne są specjalistyczne terapie jak i mniej inwazyjne metody. Działanie preparatów czy urządzeń oparte jest na rozbijaniu tkanki tłuszczowej oraz przyspieszeniu naszego metabolizmu. W walce z cellulitem na co dzień wspomóc nas mogą kosmetyki. W drogeriach znajdziemy maski antycellulitowe, specjalistyczne kremy na cellulit, żele antycellulitowe, reduktory cellulitu czy balsamy antycellulitowe. Alternatywą są również  zabiegi takie jak masaże np. chińską bańką czy drenaż limfatyczny. Zabiegi dają oczywiście efekty jednak  po jakimś czasie problem może do nas powrócić.

Dieta antycellulitowa- przykładowy jadłospis

Aby zapewnić naszemu ciału jędrność do naszego codziennego jadłospisu, należy wprowadzić produkty szeroko stosowane w diecie antycellulitowej. Co więc warto jeść przy diecie antycellulitowej? Wybierając pewną grupę produktów, móżmy zmniejszyć istniejący już cellulit jak i zapobiec gromadzeniu się nowego. O to kilka produktów, które warto wprowadzić do jadłospisu antycellulitowego: chili, cykoria, kurkuma, sól niskosodowa, imbir oraz kolendra, woda również niskosodowa, zielona herbata, ryby, nasiona i orzechy, owoce leśnie, figi, kiwi, truskawki, pomidory, pietruszka, sałata seler oraz produkty bogate w błonnik.

Przypisy

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

motywacja do treningu

Motywacja do ćwiczeń – 5 sposobów na zwiększanie motywacji!

SPALANIE TŁUSZCZU

Największe mity o spalaniu tłuszczu!